Itthon is elindult a Fashion Revolution

Fashion Revolution

A bangladesi Rana Plaza összeomlása és a True Cost című film megjelenése óta sokat hallottunk már a ruhaipar környezetkárosító hatásairól és dolgozóinak kizsákmányoltságáról. A Fashion Revolution nevű non-profit szervezet azzal a céllal jött létre, hogy harcoljon egy átláthatóbb, etikusabb és méltányosabb divatiparért.

2013 április 24-én több mint ezer ember vesztette életét a bangladesi Rana Plaza ruhagyár összeomlásakor. Ekkor született meg a Fashion Revolution gondolata. 2017 márciusában elindult a Fashion Revolution magyarországi képviselete is. A kezdeményezés célja, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a téma fontosságára, valamint arra buzdítsák őket, hogy legyenek tudatosabbak vásárláskor. A szervezet arra kéri a csatlakozókat, hogy tegyék fel a kérdést szeretett márkáiknak: ki készíti a ruháikat (#whomademyclothes).

Fashion Revolution

Ugyanis a divatipar egyik legnagyobb problémája, hogy nem átlátható. A fogyasztók többségének fogalma sincs arról, hogy a ruhák, amelyeket visel hol és milyen körülmények között készültek. Csak kevesen gondolnak bele abba, hogy a piacuraló márkaóriásoknál kapható ruhák olcsósága valahol visszaüt és valaki a világ másik végén bizony kemény árat fizet érte.  És ha ez nem lenne elég, döbbenetes mértéket ölt a ruhaipar környezetszennyező hatása is.

Fashion Revolution

Az olcsó, úgynevezett „eldobható” divat teljesen átformálta a fogyasztói szokásokat. A ruhák olcsósága és eldobható mivolta miatt a divat elvesztette valódi értékét. Gondolkodás nélkül vesszük meg a teljesen felesleges darabokat, pusztán azért, mert olcsó és majd jó lesz valamire, és csak keveset szeretünk igazán közülük. Hegyekben állnak a hordhatatlan és igazán sosem szeretett holmik a gardróbjainkban, mert rossz fogyasztói szokásokat vettünk fel. A cél nem az említett márkaóriások bojkottja, sokkal inkább a divattermék vásárlók, valamint a gyártók, márkák figyelmének felkeltése.

Amber Valettea / Fashion Revolution

2013 óta a szervezet a világ 80 országában van jelen. 2016-ben világszerte több mint 70.000 ember csatlakozott a kezdeményezéshez és tette fel a kérdést #whomademyclothes. Egy komoly, globális párbeszéd indult meg, melynek központi témája a divatipar átlátszóvá és fenntarthatóvá tétele.  A fogyasztók által feltett kérdésre több mint 1000 márka válaszolt, köztük 300 mainstream márka mutatta meg, ki készítette ruháinkat.

Fashion Revolution
Fashion Revolution
Fashion Revolution

A Fashion Revolution csapata hisz egy etikus, méltányos és fenntartható divatiparban, amely megfelelő munkabért és munkakörülményeket biztosít azok számára is, akik készítik a ruháinkat. 2017 április 24-30 között lesz az idei Fashion Revolution hét. A kampányhoz csatlakozók ekkor – de akár már korábban is – posztolhatják a közösségi média oldalaikra ruháik címkéjéről készült fotókat a #whomademyclothes hashtaggel. A kampányról és az eseményről bővebben a Facebookon tájékozódhattok.

https://www.facebook.com/fashionrevolutionhungary/

https://www.facebook.com/events/1288683971185907/

Fashion Revolution

 

Leírhatatlanul mesés volt Náray Tamás tavasz-nyár 2016 kollekciójának, a Rose de Maquillage-nak a bemutatója, amely már a tavasz illatát, színeit idézte. Összefoglaló Náray Tamás rajzaival.

Metcalf Éva munkái egyszerűen magával ragadóak, az anya-lánya szettek sugároznak a gondoskodástól. Egyszerű,  kifinomult, divatos és kényelmes viselet mindkét lánynak, melyek itthon is elérhetőek.

Nora Sarman legújabb, 2017-es tavasz/nyári kollekciója Aphroditének, a nőiesség ősi istennőjének madarát idézi. A ruhákon finoman megjelenő madártoll és galamb motívumok, valamint a fehérneműk által inspirált gyönyörű csipkerészletek teszik igazán különlegessé az álomba illő ruhakölteményeket.

Pimaszul merész, végtelenül elegáns, kortalanul minden korosztálynak szól Náray Tamás új, 2016-17-es f/w kollekciója.

Képes adatbázis ajánló

Fashion Week Budapest Tavasz/Nyár 2014

Fashion Week Budapest Tavasz/Nyár 2014

Forrás: 
Toni and Guy