Fenntartható divat: új magyar márka a piacon

WHOYS: Copenhagen Fashion week_Designers' Nest fashion show

Új magyar márka született a fenntarthatóság jegyében. A WYHOYS alapvető küldetése, hogy alternatívát mutasson a felgyorsult fogyasztói társadalom elveivel átitatott márkákkal szemben, valamint felhívja a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára.

WYHOYS márka alapító tervezője, Pápai Lilla 2016-ban diplomázott a dániai VIA University College of Fashion divat szakán. Első kollekciója sikerének köszönhetően  részt vehetett a koppenhágai divathéten valamint a Dán királynő által alapított versenyen, a Designers' Nest-en is képviselhette magát.

WHOYS - Fotó: Ajkai Dávid

A brand neve (WYHOYS), egy mozaikszó, mely az első debütáló kollekció címének, “Wear Your Heart On Your Sleeve” kezdőbetűiból alakult ki.  A brand különlegessége a saját tervezésű és gyártású kötött, nemezelt vagy éppen festett alapanyagaiban rejlik, mellyel a hagyományos technikák felélesztésére hívják fel a gyelmet. A természetes élővilág védelme, illetve az alapvető emberi jogok tiszteletben tartása érdekében kizárólag olyan organikus, GOTS vagy OEKO-TEX tanúsítvánnyal rendelkező alapanyagokat használnak, melyek nem veszélyeztetik sem a környezetet, sem azokat, akik az alapanyagot előállították, nem utolsó sorban pedig viselőjüket sem. 

"Kollekcióról kollekcióra olyan globális környezeti-szociális problémákra hívjuk fel a gyelmet, melyek megoldatlanul hagyása a világ természetes folyamatainak felborulásához vezet" - mondta Lilla, a márka vezető tervezője. "A társadalmi felelősségvállalás a missziónk meghatározó része, ennek érdekében minden kollekció értékesítéséből származó árbevétel egy része, a választott inspirációhoz kapcsolódó alapítványhoz kerül, így támogatva azokat a szervezeteket, amelyek a probléma közvetlen megoldásáért küzdenek."

WHOYS - Fotó: Ajkai Dávid

"Hiszünk abban, hogy minden apró környezettudatos lépés közelebb visz minket egy olyan világhoz, melyben az egyéni érdekek mellett elsősorban a természettel való egyensúlyra törekszünk."

A márka kollekciói olyan darabokat tartalmaznak, amelyek nem szezonra szólnak, nem trendeket követnek, sokkal inkább egy életstílust, felfogást közvetítenek. A debütáló mini kollekció a pusztító olajszennyezés környezetre gyakorolt hatásaiból, biológiai folyamataiból és látványvilágából inspirálódott, annak érdekében, hogy felhívja a gyelmet a probléma súlyosságára és meggyőzze az embereket a társadalmi felelősségvállalás alapvető szükségletéről. 

WYHOYS - Fotó: Ajkai Dávid

 

Leírhatatlanul mesés volt Náray Tamás tavasz-nyár 2016 kollekciójának, a Rose de Maquillage-nak a bemutatója, amely már a tavasz illatát, színeit idézte. Összefoglaló Náray Tamás rajzaival.

Metcalf Éva munkái egyszerűen magával ragadóak, az anya-lánya szettek sugároznak a gondoskodástól. Egyszerű,  kifinomult, divatos és kényelmes viselet mindkét lánynak, melyek itthon is elérhetőek.

Nora Sarman legújabb, 2017-es tavasz/nyári kollekciója Aphroditének, a nőiesség ősi istennőjének madarát idézi. A ruhákon finoman megjelenő madártoll és galamb motívumok, valamint a fehérneműk által inspirált gyönyörű csipkerészletek teszik igazán különlegessé az álomba illő ruhakölteményeket.

Pimaszul merész, végtelenül elegáns, kortalanul minden korosztálynak szól Náray Tamás új, 2016-17-es f/w kollekciója.

Képes adatbázis ajánló

Fashion Week Budapest Tavasz/Nyár 2014

Fashion Week Budapest Tavasz/Nyár 2014

Forrás: 
Toni and Guy