Társadalmi felelősségvállalás, értékteremtés és divat: Fashion & CSR

Fashion&CSR

A Magyar Vagyonkezelő Zrt. programja híd a magyar divattervezők és a gyártók között, a megváltozott munkaképességűek és a társadalom között. Hogyan valósítható meg mindez?

A hazai tervezőknek a gyártatás igen komoly problémát jelent. Egy kis márka még nem rendelkezik elég kapacitással arra, hogy nagy számban gyártasson, kis szériát pedig a legtöbb gyártó nem vállal. Mindezek mellett jogosan teheti fel az olvasó a kérdést: egyáltalán van ma Magyarországon ruhaipar? Léteznek gyárak, gyártók? Igen, nem is akármilyenek. Többek között mindezek miatt rendkívül fontos és előremutató az MNV programja, amely igyekszik összehozni a magyar tervezőket a magyar gyártókkal. A program külön érdeme, hogy komoly társadalmi felelősségvállalás is jellemzi, ugyanis az abban résztvevő gyártók megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztatnak.

Fashion&CSR

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) kiemelt feladatának tekinti állami tulajdonú társaságainak támogatását. Szívügyünk a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató cégeink segítése. A fenntartható jövő záloga a társadalmi felelősségvállalás – gyártói, tervezői és fogyasztói oldalon egyaránt.

Fashion&CSR

A projektben részt vevő állami gyártók, a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft., az ERFO Közhasznú Nonprofit Kft. és a Szegedi SZEFO Zrt. célja és küldetése, hogy a megváltozott munkaképességű emberek számára értékteremtő, egészségi állapotuknak és képességeiknek megfelelő munkalehetőséget biztosítson, sikeresen és tartósan integrálva őket a munka világába, segítve ezzel társadalmi beilleszkedésüket. A társaságok Magyarország legnagyobb, 80%-ban – közel 6.000 fő - megváltozott munkaképességű munkavállalót foglalkoztató állami tulajdonú társaságai. 

Az Erzsébet téren kiállítás keretében kerül bemutatásra a program fotókampánya. A Teisfontosvagy-kampány hat, a gyártásban részt vevő megváltozott munkaképességű munkavállalóról készült fotót mutat be, akik saját arcukat és élettörténetüket adták a kezdeményezéshez. A róluk és a prémium divattermékekről készült képek mellett az esemény keretében létrehozott pop up store-ban meg is tekinthetők és vásárolhatók ezek a nemzetközi színvonalat képviselő darabok, melyek kiváló példái annak, hogy a dolgozók egészségügyi állapotuk mellett is magas minőségben teljesítenek, munkájukkal pedig a divatmárkák sikerének részeseivé válnak. Az üzletben való vásárlással nemcsak a tudatos vásárlók segítik a jó ügyet; a közreműködő tervezők bevételük jelentős százalékát ajánlották fel a társaságok alapítványai részére, így támogatásuk ténylegesen a leginkább rászoruló megváltozott munkaképességű emberekhez jut el.

Fashion&CSR

A példaértékű kezdeményezés a hazai divatipar szereplőinek jó alkalom nemcsak arra, hogy társadalmi felelősségvállalásukkal támogassák a jó ügyet, de megtalálják azt a felkészült, minőségi munkát végző gyártó partnert, akivel közös sikereket érhetnek el. 

Fashion&CSR
Fashion&CSR

 

Leírhatatlanul mesés volt Náray Tamás tavasz-nyár 2016 kollekciójának, a Rose de Maquillage-nak a bemutatója, amely már a tavasz illatát, színeit idézte. Összefoglaló Náray Tamás rajzaival.

Metcalf Éva munkái egyszerűen magával ragadóak, az anya-lánya szettek sugároznak a gondoskodástól. Egyszerű,  kifinomult, divatos és kényelmes viselet mindkét lánynak, melyek itthon is elérhetőek.

Nora Sarman legújabb, 2017-es tavasz/nyári kollekciója Aphroditének, a nőiesség ősi istennőjének madarát idézi. A ruhákon finoman megjelenő madártoll és galamb motívumok, valamint a fehérneműk által inspirált gyönyörű csipkerészletek teszik igazán különlegessé az álomba illő ruhakölteményeket.

Egy újabb tavaszi szezon indult el és újabb mesés divattrendeket hozott. De vajon melyek a szezon legjobb trendjei a kifutón látott kollekciók alapján? Jurik Fanni, a Mod'Art International Hungary divatiskola tervező diákja megmutatja.

Képes adatbázis ajánló

Fashion Week Budapest Tavasz/Nyár 2014

Fashion Week Budapest Tavasz/Nyár 2014

Forrás: 
Toni and Guy