Kenguru - a magyar világsiker

Kenguru elektromos autó - Fotó: Kenguru

Egy magyar csapat mozgássérülteknek fejlesztett ki egy újfajta elektromos autót, de itthon nem talált rá befektetőket. Kissároslaki Istvánt kérdeztük, hogyan érték el, hogy a magyar találmány sorozatgyártása jövőre elkezdődjön az amerikai Austinban.

- Mikor indult a Kenguru autó projekt tervezése? 

- Ezt a projektet a Rehab Rt. indította 2001-ben, én pedig 2005-ben csatlakoztam a Rehab Rt.-hez. Sokáig nem is tudtam erről a projektről, csak amior potenciális vevők érdeklődtek egy "Kenguru" nevű termékről, akkor fordultam a K + F részleghez, akik két járműkoncepciót mutattak. Ez a két koncepció képezte az alapját a ma ismertté vált Kenguru-nak. Természetesen a jelenlegi jármű jelentősen eltér az eredeti ötlettől, de mivel az emberek szerették a nevet, úgy döntöttünk, hogy továbbra is megtartjuk.  A Kenguru védjegy mostani tulajdonosa az amerikai cég.

- Ki a jármű feltalálója? Ön tervezte? 

- A feltaláló Varga Zsolt. Én pedig a hátteret biztosítottam, üzleti tanácsadást, pénzügyi, biztosítási, adózási ügyekkel foglalkoztam.

- Mi tetszett Önnek ebben a koncepcióban? 

- Azért tetszett ez a koncepció , mert támogatni akartam a tolókocsiban ülők függetlenségét - gondoljunk bele azoknak a tolószékben ülő tinédzsereknek a helyzetébe, akiknek nincsenek szülei vagy olyan barátai, akik szállítsák őket. Ez a jármű, attól függően, hogy melyik EU-tagállamról van szó, már 14-16 évesen vezethető , a végsebessége 45 km / óra. A Kenguri megadja számukra a függetlenséget a kényszerű otthonülés helyett. 

- A használhatóságon felül a külső ergonómiára, designra is fektettek hangsúlyt - fontosnak tartották, hogy egy ilyen "csinos" kis autót alkossanak?
- A design mindig fontos, az emberek azért szeretnének megvásárolni egy terméket, mert vonzónak találják, a termékkel az első kapcsolatunk mindig a szemünk által történik - még szinte nem is tudunk semmit róla, de az agyunk már eldöntötte, hogy tetszik vagy sem. 

- Magyarországon elérhető lesz ez az autó? Körülbelül mennyibe fog kerülni?

- Magyarország nem az elsődleges célpiac,  az első körben a nyugati féltekére összpontosítunk. A második lépésben nyitunk a másodlagos célpiacok felé is, amelyekbe Magyarország is beletartozik. Ha valaki azonban  szeretne egy ilyen járművet már korábban is vásárolni, biztosan megoldjuk, és ráadásul szép kis kedvezményt is ki fogunk találni, mert a másodlagos célpiac országai számára a tervezett árunk igencsak borsos lesz. 

Az okostelefonos alkalmazással összehangolt Max Motor Dreams nevű kiságy utánozza az autó ringását, hogy a babák otthon is könnyen elaludjanak.

Elképesztő megjelenés, légies hatás, minimál design, mely ugyanakkor cseppet sem megy a praktikum rovására, sőt, épp ellenkezőleg! A szénszálas karbon-csoda ugyanis nem csupán lenyűgözően néz ki, hanem az is.

A sportos városi életmódhoz illik a szlovén Noordung cég elektromos kerékpárja, melyből mindössze 15 darab került legyártásra.

Az új Fiat modell a kényelem, a gazdaságosság és a fejlett technológiai tartalom különleges egységét kínálja. Mindezt utánozhatatlan olasz stílus egészíti ki, ami egy letisztult, hamisítatlan, erőteljes szedán arányaival ruházza fel a kiváló adottságokkal rendelkező gépkocsit.

Képes adatbázis ajánló

HTC Desire X

HTC Desire X

Forrás: 
HTC