Közeledik a Design Hét, amely idén is számos előremutató programmal vár bennünket. Az események között kiemelkedő helyet foglal el a fenntarthatóságról szóló kerekasztal beszélgetés, kiállítás és workshop.

A Yolkiest a kezdetektől fogva próbál trendteremtő, friss és szókimondó lenni, újat mutatni. Ezek a célkitűzések most a saját kollekció elindításával teljesednek ki.

A Mango divatmárka követte a többi fast fashion márkát és piacra dobta első, környezetbarát kollekcióját.

A környezetbarát NES márkát 2004-ben alapította Szilágyi Andrea, aki a párizsi Studio Bercot-ban végezte tanulmányait. Andrea a fenntartható módon készített cipőket olyan tudatos nőknek szánja, akik kiforrott stílussal választanak kiegészítőket.

Tavaly világszerte több mint 70.000 ember csatlakozott a Fashion Revolution kezdeményezéséhez és tette fel a kérdést, hogy ki készítette a ruháinkat. Idén ennél is több résztvevőre számítanak. Ha te is hiszel egy etikus divatiparban, csatlakozz a kampányhoz április 24-30 között!

A bangladesi Rana Plaza összeomlása és a True Cost című film megjelenése óta sokat hallottunk már a ruhaipar környezetkárosító hatásairól és dolgozóinak kizsákmányoltságáról. A Fashion Revolution nevű non-profit szervezet azzal a céllal jött létre, hogy harcoljon egy átláthatóbb, etikusabb és méltányosabb divatiparért.

A svéd márkaóriás, a H&M már több kampánnyal is előrukkolt, amely a fenntartható jövő s a környezettudatosság kérdéseinek fontosságát hirdetik. Ezúttal olyan kollekciót dobnak piacra amely az óceánokból összegyűjtött műanyagszemét újrahasznosításával készült.

Az utóbbi időben lépten-nyomon a fenntarthatóságról hallunk. Cikkek jelennek meg a téma fontosságáról, dokumentumfilmeket láthatunk a ruhaipari dolgozók kizsákmányoltságáról, adatokat olvasunk a környezetkárosító hatásáról. 

Az Adidas először 2015 nyarán fogott össze a Parley nevű szervezettel, amelynek célkitűzése az óceánok megtisztítása és védelme. Az együttműködésből született ikonikus sportcipőt idén újra piacra dobták.

 

A Bánkitó Fesztivál fenntartható fesztiválként tartja magát számon, éppen ezért számos zöld újításra szoktatta rá a hazai fesztiválozókat.