Itthon is elindult a Fashion Revolution

Fashion Revolution

A bangladesi Rana Plaza összeomlása és a True Cost című film megjelenése óta sokat hallottunk már a ruhaipar környezetkárosító hatásairól és dolgozóinak kizsákmányoltságáról. A Fashion Revolution nevű non-profit szervezet azzal a céllal jött létre, hogy harcoljon egy átláthatóbb, etikusabb és méltányosabb divatiparért.

2013 április 24-én több mint ezer ember vesztette életét a bangladesi Rana Plaza ruhagyár összeomlásakor. Ekkor született meg a Fashion Revolution gondolata. 2017 márciusában elindult a Fashion Revolution magyarországi képviselete is. A kezdeményezés célja, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a téma fontosságára, valamint arra buzdítsák őket, hogy legyenek tudatosabbak vásárláskor. A szervezet arra kéri a csatlakozókat, hogy tegyék fel a kérdést szeretett márkáiknak: ki készíti a ruháikat (#whomademyclothes).

Fashion Revolution

Ugyanis a divatipar egyik legnagyobb problémája, hogy nem átlátható. A fogyasztók többségének fogalma sincs arról, hogy a ruhák, amelyeket visel hol és milyen körülmények között készültek. Csak kevesen gondolnak bele abba, hogy a piacuraló márkaóriásoknál kapható ruhák olcsósága valahol visszaüt és valaki a világ másik végén bizony kemény árat fizet érte.  És ha ez nem lenne elég, döbbenetes mértéket ölt a ruhaipar környezetszennyező hatása is.

Fashion Revolution

Az olcsó, úgynevezett „eldobható” divat teljesen átformálta a fogyasztói szokásokat. A ruhák olcsósága és eldobható mivolta miatt a divat elvesztette valódi értékét. Gondolkodás nélkül vesszük meg a teljesen felesleges darabokat, pusztán azért, mert olcsó és majd jó lesz valamire, és csak keveset szeretünk igazán közülük. Hegyekben állnak a hordhatatlan és igazán sosem szeretett holmik a gardróbjainkban, mert rossz fogyasztói szokásokat vettünk fel. A cél nem az említett márkaóriások bojkottja, sokkal inkább a divattermék vásárlók, valamint a gyártók, márkák figyelmének felkeltése.

Amber Valettea / Fashion Revolution

2013 óta a szervezet a világ 80 országában van jelen. 2016-ben világszerte több mint 70.000 ember csatlakozott a kezdeményezéshez és tette fel a kérdést #whomademyclothes. Egy komoly, globális párbeszéd indult meg, melynek központi témája a divatipar átlátszóvá és fenntarthatóvá tétele.  A fogyasztók által feltett kérdésre több mint 1000 márka válaszolt, köztük 300 mainstream márka mutatta meg, ki készítette ruháinkat.

Fashion Revolution
Fashion Revolution
Fashion Revolution

A Fashion Revolution csapata hisz egy etikus, méltányos és fenntartható divatiparban, amely megfelelő munkabért és munkakörülményeket biztosít azok számára is, akik készítik a ruháinkat. 2017 április 24-30 között lesz az idei Fashion Revolution hét. A kampányhoz csatlakozók ekkor – de akár már korábban is – posztolhatják a közösségi média oldalaikra ruháik címkéjéről készült fotókat a #whomademyclothes hashtaggel. A kampányról és az eseményről bővebben a Facebookon tájékozódhattok.

https://www.facebook.com/fashionrevolutionhungary/

https://www.facebook.com/events/1288683971185907/

Fashion Revolution

 

Egyre többen választják a hazai ékszertervezőket, hiszen igazán különleges és egyedi darabokra bukkanhat az ember, ha vágyik valami olyan kiegészítőre, ami nem fog százszor szembejönni az utcán.

"A gondos tervezéssel és aprólékos kézimunkával létrehozott ékszerek "átlelkesülnek" és saját egyedi és utánozhatatlan személyiségükkel csalogatják magukhoz majdani viselőjüket."

 

Megérkezett az egyik legkedvesebb hazai cipődesignerünk, Polgár Diána legújabb őszi kollekciója a már régi ismerősként visszaköszönő stílusjegyekkel, amelyek első pillantásra rabul ejtettek bennünket!

 

Molnár Nini ismert modellből lett kiegészítő tervező, akinek egyedi szőrmetáskáiért már London is odavan! Rövid interjúnkban Ninivel divatról, inspirációkról, anyagokról és viseletről beszélgettünk… 

Képes adatbázis ajánló

PIAGET ROSE PASSION G0A39081

PIAGET ROSE PASSION G0A39081

Forrás: 
Piaget