Whirlpool és Marie Claire együtt, a design jegyében

Tökéletes harmónia: a Whirlpool standot a divat és a mosás összekötése ihlette - Fotó: Mészáros András - Projekt Ma

A Whirlpool a világ egyik vezető háztartásigép gyártója és forgalmazója, látványos divatbemutatóval, finom design falatokkal és egyedi tervezésű standdal mutatta be új Supreme Care mosógépeit és szárítógépeit a 2016. november 11-13. között megrendezésre került Marie Claire Fashion Days-en, Budapesten. 

2016 november 11-13 - Marie Claire Fashon Days bemutató - sikeres együttműködésben a design jegyében a Whirlpool-al - Fotó: Földi Réka
A Whirlpool - a világ egyik vezető háztartásigép gyártója és forgalmazója kiállítóként első ízben debütált a Marie Claire Fashion Days rendezvényen

A divatbemutató különleges céllal és koncepcióval született, mellyel a cégóriás a magyar designereket támogatta.

A bemutatót Juhász Luca a Cosmopolitan magazin stylistja álmodta meg, Cseh Zsuzsi Show koordinátor közreműködésével. A koncepció szerint egy kifinomult nő, a Whirlpool istennő egy napját mutatták be a modellek, a reggeli öltözettől kezdve a délutáni viseleteken át, egészen a koktél- és estélyi ruhákig.

A divatbemutató koncepciója szerint a fő hangsúlyt a letisztult vonalvezetésű, eleganciát sugárzó összeállításokra, valamint a különleges, minőségi anyagokra helyezték - Fotó: Földi Réka

"A minőség megjelenik mind anyaghasználatban - sok hernyóselyem, gyapjú, kasmír, csipke -, mind a színekben és szabásvonalakban.  A bemutató első részében felvonuló ruhák letisztult vonalvezetésű, eleganciát sugárzó ruhadarabok, a délutáni szettekben egy-két most divatos fazon is megjelenik, pl. a bomber dzseki.

A pasztell és pezsgőszínek mellett egy-egy most különösen divatos darab (pl. a bomber dzseki) is megjelenik - Fotó: Földi Réka

Az egész bemutatóra a finom, pasztell színek a leginkább jellemzőek, amit arannyal és pezsgő színnel egészítettek ki a stylistok. Az alkalmi és esti,  selyem csipke és nagyon finom tüll ruhák Sármán Nóra tervezései, a záró ruhadarab, egy Peter Merö által tervezett gyönyörű estélyi ruha. 

Az alkalmi selyem, csipke illetve a nagyon finom tüll ruhák Sármán Nóra tervezései - Fotó: Földi Réka

A ruhák mindegyike a Whirlpool 6. érzék istennőt jeleníti meg. A bemutatóban megjelennek még más hazai tervezők ruhái és kiegészítői is, pl.  Megla Rózsa a Navona Fashion tervezője, Siető Linda egy táskája, Páncsity Kata a Pakamé tervezője, Fink Evelin az Evelin Fink márka tervezője, megjelennek a fast fashion márkák is, mint az F&F és H&M valamint a VAN GRAF új kollekciójából is láthatóak darabok”  – foglalta össze a Whirlpool divatbemutatójának koncepcióját Kustra-Zsátos Éva a Whirlpool marketing és brand menedzsere.

Hogyan kapcsolódik össze a divat a Whirlpool mosógépeivel és szárítógépeivel?

„Készülékeink több szempontból is összefonódnak a divattal: egyrészt funkciójukat és programjaikat tekintve, másrészt design odalról.  Nem mindegy, hogy ruháinkat hogyan és milyen gépben mossuk. Minden nőnek az a célja, hogy ruháit hosszú ideig hordani tudja, különösen igaz ez a minőségi vagy egyedi ruhadarabokra, melyek különleges bánásmódot igényelnek. Ehhez érdemes olyan mosógépet és szárítógépet használni, amely a különböző anyagtípusok szerinti Soft Move dobmozgásnak köszönhetően minden ruhanemű számára tökéletes gondoskodást nyújt, valamint olyan 6. érzék Color programokkal rendelkezik, melyeket színek szerint összeválogatott mosáshoz találtak ki.

A divatbemutató koncepciója szerint a modellek a "Whirlpool Istennő" egy napját mutatják be. - Fotó: Földi Réka

A Whirlpool ezért fejlesztette ki legújabb Supreme Care termékcsaládját, a különleges gondoskodást kínáló mosógépeit és szárítógépeit valamint a Whirlpool mosó-szárítókat, melyek két funkciót ötvöznek egyetlen készülékben.  A megbízható teljesítmény mellett elengedhetetlen az elegáns design is.  A Supreme Care mosógépek és szárítógépek ötvözik a újfajta stílust a prémium kategóriás minőséggel.” – nyilatkozta Kovács Kata, a Whirlpool Magyarország Kft. Trade marketing menedzsere.  

Mosás és szárítás ihlette kreatív megjelenés

A Whirlpool helyszíni megjelenésében is törekedett a harmóniára, így a standot is a divat és mosás összekötése ihlette, melyet a gépekből kiszálló szürreális 7 m hosszú áttetsző ruhák installálásával, illetve a legújabb technológiák által elérhető kényelmi fokozat a központjában elhelyezett luxus VITRA lounge pozícióval érzékeltette Mészáros András (Project Ma) belsőépítész-építész szakember.

Az egyedi Whirlpool stand - a gépekből kiszálló, 7 méteres, hosszú ruhainstallációkkal - Fotó: Mészáros András - Projekt Ma

A Whirlpool standot Mészáros András tervezte, aki több évre visszamenő referenciákkal rendelkezik a Whirlpool standtervezésekkel kapcsolatban, mindig egyedi és az aktuális helyre és igényre szabott, a kiállítás témáját maximálisan figyelembe vevő tervekkel készül a közös munkára a Whirlpool-lal. Portfóliója széleskörű, ezek közül csak egy a kiállítások installálása. Számos munkájával sikerült a legszebb stand különdíjat is elnyerni kiállításokon. Legutóbb a 2015-ben a Construmán.

Az egyedi Whirlpool stand - a gépekből kiszálló, 7 méteres, hosszú ruhainstallációkkal (közeli kép a mennyezetről) - Fotó: Mészáros András - Projekt Ma

A helyszínen gyönyörű 6. érzék ékszergombbal  ellátott króm ajtós Supreme Care mosógép és szárítógép pár (FSCR 90430, HSCX 90432) került kiállításra egymáshoz designban és kinézetben egyformán tökéletesen illeszkedő kombinációként, valamint az új fekete ajtós 12 kg mosási kapacitású Supreme Care mosógép (FSCR 12440), mely érintőgombos kijelzője mellett már wifi-s kapcsolódásra is képes, valamint a Whirlpool mosó-szárítógép termékcsalád egy tagja (WWDC 9614), mely egyetlen készülékben összegzi a mosás és szárítás funkciókat.

Design falatok és nyereményjáték  a Marie Claire Fashion Days Whirlpool standján

A rendezvény megkoronázásaként és igazán összeillő kapocsként a divattal, A Whirlpool séfje, Lázár Chef design falatkákkal készült a rendezvényre, melyet a helyszínen meg is kóstolhattak az érdeklődők.

Lázár Chef design kóstolója a Whirlpool standon - Fotó: Földi Réka

A Whirlpool Standnál magukról „selfie”-t készítők között pedig kisorsolásra került egy Supreme Care mosógép vagy szárítógép. 

A képen (balról jobbra) Kustra-Zsátos Éva a Whirlpool marketing és brand menedzsere, Lázár Chef, a Whirlpool szakácsa, Kovács Kata, a Whirlpool Trade marketing menedzsere látható - Fotó: Földi Réka

 

Bár mindenki imádja az óriáspandákat, mostanra világszerte már csak kevesebb, mint 2000 példányuk él. A TOMS örömmel támogatja a WildAid óriáspandák megóvásának szentelt programjait, melyek többek között Kína Szecsuán tartományában folynak, hogy a pandáknak még sok generációja élhessen velünk a Földön. 

Szandi és Zsófi már a tanulástól kezdve közös utakon haladt, így mindenben számíthatnak egymásra. Mind az inspirációk gyűjtését, mind a tervezést, mind a modellezést együtt csinálják…

Metcalf Éva munkái egyszerűen magával ragadóak, az anya-lánya szettek sugároznak a gondoskodástól. Egyszerű,  kifinomult, divatos és kényelmes viselet mindkét lánynak, melyek itthon is elérhetőek.

Leírhatatlanul mesés volt Náray Tamás tavasz-nyár 2016 kollekciójának, a Rose de Maquillage-nak a bemutatója, amely már a tavasz illatát, színeit idézte. Összefoglaló Náray Tamás rajzaival.

Képes adatbázis ajánló

Okos cipők Tervező: Anna Zaboeva, 2013, Magyarország

Okos cipők
Tervező: Anna Zaboeva, 2013, Magyarország

Forrás: 
Design Hét 2013