Fenntartható divat: új magyar márka a piacon

WHOYS: Copenhagen Fashion week_Designers' Nest fashion show

Új magyar márka született a fenntarthatóság jegyében. A WYHOYS alapvető küldetése, hogy alternatívát mutasson a felgyorsult fogyasztói társadalom elveivel átitatott márkákkal szemben, valamint felhívja a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára.

WYHOYS márka alapító tervezője, Pápai Lilla 2016-ban diplomázott a dániai VIA University College of Fashion divat szakán. Első kollekciója sikerének köszönhetően  részt vehetett a koppenhágai divathéten valamint a Dán királynő által alapított versenyen, a Designers' Nest-en is képviselhette magát.

WHOYS - Fotó: Ajkai Dávid

A brand neve (WYHOYS), egy mozaikszó, mely az első debütáló kollekció címének, “Wear Your Heart On Your Sleeve” kezdőbetűiból alakult ki.  A brand különlegessége a saját tervezésű és gyártású kötött, nemezelt vagy éppen festett alapanyagaiban rejlik, mellyel a hagyományos technikák felélesztésére hívják fel a gyelmet. A természetes élővilág védelme, illetve az alapvető emberi jogok tiszteletben tartása érdekében kizárólag olyan organikus, GOTS vagy OEKO-TEX tanúsítvánnyal rendelkező alapanyagokat használnak, melyek nem veszélyeztetik sem a környezetet, sem azokat, akik az alapanyagot előállították, nem utolsó sorban pedig viselőjüket sem. 

"Kollekcióról kollekcióra olyan globális környezeti-szociális problémákra hívjuk fel a gyelmet, melyek megoldatlanul hagyása a világ természetes folyamatainak felborulásához vezet" - mondta Lilla, a márka vezető tervezője. "A társadalmi felelősségvállalás a missziónk meghatározó része, ennek érdekében minden kollekció értékesítéséből származó árbevétel egy része, a választott inspirációhoz kapcsolódó alapítványhoz kerül, így támogatva azokat a szervezeteket, amelyek a probléma közvetlen megoldásáért küzdenek."

WHOYS - Fotó: Ajkai Dávid

"Hiszünk abban, hogy minden apró környezettudatos lépés közelebb visz minket egy olyan világhoz, melyben az egyéni érdekek mellett elsősorban a természettel való egyensúlyra törekszünk."

A márka kollekciói olyan darabokat tartalmaznak, amelyek nem szezonra szólnak, nem trendeket követnek, sokkal inkább egy életstílust, felfogást közvetítenek. A debütáló mini kollekció a pusztító olajszennyezés környezetre gyakorolt hatásaiból, biológiai folyamataiból és látványvilágából inspirálódott, annak érdekében, hogy felhívja a gyelmet a probléma súlyosságára és meggyőzze az embereket a társadalmi felelősségvállalás alapvető szükségletéről. 

WYHOYS - Fotó: Ajkai Dávid

 

Lassan itt a fürdőruhaszezon, de pánikra semmi ok! A rengeteg mesés darab között mindenki megtalálja magának a tökéletes fürdőruhá(ka)t. Összegyűjtöttük a kedvenceinket.

Nagy örömünkre idén sem megy ki az espardilles a divatből, sőt! Színek és minták, formák ezrei közül válogathatunk. 

Évezredes múltra tekint vissza, és időről időre újra felbukkan a divattrendek között a gladiátorszandál. A Vogue magazin rövid videóban foglalta össze a szandáltípus múltját, mi pedig összeszedtük a kedvenc darabjainkat az idei nyárra.

Leírhatatlanul mesés volt Náray Tamás tavasz-nyár 2016 kollekciójának, a Rose de Maquillage-nak a bemutatója, amely már a tavasz illatát, színeit idézte. Összefoglaló Náray Tamás rajzaival.

Képes adatbázis ajánló

Esküvői ruha 2014

Esküvői ruha 2014

Forrás: 
Daalarna