Anuka - a tudatos gyerekdesign márka

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Az idén debütáló gyerekdesign márka ötlete valójában már egy régi történet – meséli Óvári Andi, a csapat lelkes vezetője és alapítója. Vele beszélgettünk arról, milyen is a tudatos design és az időtálló vizualitás napjainkban…

Honnan indult az ötlet, hogy gyerekek számára tervezzetek design tárgyakat?

A hagyományos módtól eltérően, nem onnan jött, hogy nekem is van egy gyerekem…

Ez ugyanis már egy régi terv, régi történet: úgy nagyjából 5 éve pattant ki a fejemből, hiszen textil szakon végeztem, és mindig is imádtam a játékosságot.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Csapatunkat három fő alkotja, velem dolgozik egy nagyon tehetséges, kreatív fiatal pár, Bieder Anikó és Gelsei Balázs formatervezők, akikkel már elsőre azonnal megtaláltuk a közös hangot.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Mi jellemzi leginkább a termékeiteket, illetve mitől különleges az Anuka gyerekdesign termékek minősége?

Mindenekelőtt a magas minőségű termékben hiszünk, - és ezt az alapanyagok beszerezésétől elkezdve, a gyártás minden egyes folyamatában szem előtt tartjuk.  

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Termékeink 100% pamutból, vagy 100% gyapjúfilcből készülnek, nincs benne semmi poliészter – ez nálunk egy nagyon tudatos választáson alapszik. Továbbá az is nagyon fontos számunkra, hogy a gyártás nem a távol-keleti régiókban zajlik, olcsó munkaerőkkel - hanem itthon, hazai berkeken belül. Európai alapanyagokkal, európai minőségben és színvonalon dolgozunk.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Ezen kívül, egy nagy és komoly cég áll mögöttünk, a berettyóújfalui Beriv Zrt. Ők egy több mint 200 fős ruhagyártó cég, egész pontosan női konfekciógyártó részvénytársaság, amely a nemzetközi élvonalban, főleg külföldi partnereknek gyárt. Olyan elismert, nemzetközi design – és divatipar szereplőknek dolgoznak, mint pl. Stella Mc Cartney, Alexander Mc Queen, vagy Strenesse – tehát ez már önmagában egy komoly referencia számunkra is a magas színvonalat és minőséget illetően.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Mi volt a kezdeti, legelső alapkoncepció – majd innen merrefelé fejlődött tovább a design?

Az alapkoncepciónk a kezdetektől fogva, hogy egy letisztult vizuális világot teremtsünk és mutassunk meg a gyerekeknek… hiszen annyi minden vesz körül ma már bennünket a médiában és áramlik ránk mindenhonnan, nem feltétlenül a jó értelemben… Ez tehát a részünkről mondhatni, egy tudatos vizuális nevelés is, egyfajta kulturált, tudatos világnézet formálása, alakítása…

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Az Anuka gyerekdesign márka alatt megtalálható minden, ami egy gyerekszobába bekerülhet: kispuff, fotel, szőnyeg, kiegészítők, tárolók, illetve játékok különböző variációkban – és még sok-sok tárgy jön hamarosan hozzá, közel sem vagyunk a végén…

Milyen tárgyakat terveztek pontosan – azaz, mik alkotják a kollekciókat?

Az Anuka gyerekdesign márka alatt megtalálható minden, ami egy gyerekszobába bekerülhet: kispuff, fotel, szőnyeg, kiegészítők, tárolók, illetve játékok különböző variációkban – és még sok-sok tárgy jön hamarosan hozzá, közel sem vagyunk a végén…

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Hogyan jellemeznéd ezeknek a tárgyaknak, alkotásoknak a stílusát, illetve magát a koncepciót?

Visszafogottan játékos, és jelen van benne némi humor is. Ezek az állatfigurák ugyanis egy kissé robusztusak, rusztikus, egyszerű vonalakkal lettek megrajzolva.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Tudatosan lettek egy kicsit suták, elnagyoltak a figurák. Ezzel is akartuk kerülni ugyanis az édeskés bájt, a „cukiságot”.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Ki a célközönségetek, akit leginkább szeretnétek elérni a márkával?

A tudatos szülőket. Aki inkább költ és szán arra, hogy valami öko… valami tudatos, és hosszútávon tartós minőséget képvisel. Ezek a tárgyak ugyanis sokáig kiszolgálnak, kiállva az idő próbáját. És ehhez mérten lett a design is időtlen - ezekkel a letisztult, egyszerű vonalvezetéssel megrajzolt formákkal. ami még az egészen kicsinek is kedves és aranyos tud lenni, de kiszolgálhatja a gyerkőcöt egészen 8-10 éves koráig is akár…

A korcsoportot illetően is tudatosan úgy lőttük be, hogy nagyjából olyan 1-től 8, vagy akár még 10 éves korig is időtállóak a termékeink, jó sokáig, egészen kiszolgálva a teljes, igazi értelemben vett gyerekkort.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Direkt kihagytuk az úgynevezett babakort – mert ez egy nagyon speciális szegmens, aminek szintén megvan a maga jellege és koncepciója – mi ebbe most nem ugrottunk bele… hanem a kisgyerekkortól kezdődően, majdhogynem a kiskamaszkorig gondolkodva alkotunk és teremtünk minőséget, időtálló, egységes termékeket, hozzá pedig némi vizuális nevelést. Időtálló tudatosságot - egy cseppnyi humorral vegyítve.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Hol lehet hozzájutni az ANUKA termékekhez?

Most indítottuk el a saját webáruházunkat, ami külföldről is, itthonról is egyaránt elérhető – hiszen Európa-szerte gondolkodunk, és európai minőségben gyártunk.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

A hamarosan megkezdődő DESIGN HÉT színvonalas programsorozatában Ti is szerepeltek, és a látogatók, érdeklődők itt akár személyesen is találkozhatnak Veletek. Ha jól tudom, még egy kis meglepetéssel is készültetek…

Ez így van: A Design Hét programja keretében a workshopokra meglepetés játékkal készültünk… azoknak, akik még nem felejtették el, hogy egyszer ők is voltak gyerekek!

A Design Hét nyitott műhelyek programjára egy Anuka vászontáskával készültünk, amelynek a hátoldalát mindenki a saját ízlése szerint –persze a mi mintáinkat használva-tervezhet meg.

Regisztrálni az eseményre már 2016. szeptember 10-től lehet az infoatanuka.hu (infoatanuka.hu) e-mailcímen, az Anuka csapatával pedig a 2016. szeptember végi Design Hét „Nyitott Stúdiók” Workshop programjainak keretén belül, egészen pontosan szeptember 26., 27., és 28-án, 16.00 és 18.00 óra között lesz lehetőség a kíváncsi játékos kedvűeknek. Érdemes mielőbb jelentkezni, hiszen egy workshop kiscsoportos, max 10 fős létszámmal indul el majd.

Mi biztosan ott leszünk!

 

 

 

 

Újabb lakberendezési őrület hódít: megnyílt a Zara Home Budapesten!

Fiatalos design a Corvin negyednél, luxuslakás a Károly körúton, exkluzív kényelem a belvárosban, minőség és elegancia Erzsébetvárosban

Az elegáns, modern és minden ízében letisztult lakást Tajvanban egy fiatal pár kérte a Ganna Design tervezőcsapatától. Elképzelésük - hogy otthonukban rugalmas terek, és egy elegáns hotelszoba letisztultsága köszönjön vissza – szépen megvalósult.

A beton egyre nagyobb trend manapság – mindenhová jól illeszkedik, semleges felületeket és árnyalatokat ad, melyhez jól illenek a természetes színek és kiegészítők…

Képes adatbázis ajánló