Anuka - a tudatos gyerekdesign márka

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Az idén debütáló gyerekdesign márka ötlete valójában már egy régi történet – meséli Óvári Andi, a csapat lelkes vezetője és alapítója. Vele beszélgettünk arról, milyen is a tudatos design és az időtálló vizualitás napjainkban…

Honnan indult az ötlet, hogy gyerekek számára tervezzetek design tárgyakat?

A hagyományos módtól eltérően, nem onnan jött, hogy nekem is van egy gyerekem…

Ez ugyanis már egy régi terv, régi történet: úgy nagyjából 5 éve pattant ki a fejemből, hiszen textil szakon végeztem, és mindig is imádtam a játékosságot.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Csapatunkat három fő alkotja, velem dolgozik egy nagyon tehetséges, kreatív fiatal pár, Bieder Anikó és Gelsei Balázs formatervezők, akikkel már elsőre azonnal megtaláltuk a közös hangot.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Mi jellemzi leginkább a termékeiteket, illetve mitől különleges az Anuka gyerekdesign termékek minősége?

Mindenekelőtt a magas minőségű termékben hiszünk, - és ezt az alapanyagok beszerezésétől elkezdve, a gyártás minden egyes folyamatában szem előtt tartjuk.  

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Termékeink 100% pamutból, vagy 100% gyapjúfilcből készülnek, nincs benne semmi poliészter – ez nálunk egy nagyon tudatos választáson alapszik. Továbbá az is nagyon fontos számunkra, hogy a gyártás nem a távol-keleti régiókban zajlik, olcsó munkaerőkkel - hanem itthon, hazai berkeken belül. Európai alapanyagokkal, európai minőségben és színvonalon dolgozunk.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Ezen kívül, egy nagy és komoly cég áll mögöttünk, a berettyóújfalui Beriv Zrt. Ők egy több mint 200 fős ruhagyártó cég, egész pontosan női konfekciógyártó részvénytársaság, amely a nemzetközi élvonalban, főleg külföldi partnereknek gyárt. Olyan elismert, nemzetközi design – és divatipar szereplőknek dolgoznak, mint pl. Stella Mc Cartney, Alexander Mc Queen, vagy Strenesse – tehát ez már önmagában egy komoly referencia számunkra is a magas színvonalat és minőséget illetően.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Mi volt a kezdeti, legelső alapkoncepció – majd innen merrefelé fejlődött tovább a design?

Az alapkoncepciónk a kezdetektől fogva, hogy egy letisztult vizuális világot teremtsünk és mutassunk meg a gyerekeknek… hiszen annyi minden vesz körül ma már bennünket a médiában és áramlik ránk mindenhonnan, nem feltétlenül a jó értelemben… Ez tehát a részünkről mondhatni, egy tudatos vizuális nevelés is, egyfajta kulturált, tudatos világnézet formálása, alakítása…

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Az Anuka gyerekdesign márka alatt megtalálható minden, ami egy gyerekszobába bekerülhet: kispuff, fotel, szőnyeg, kiegészítők, tárolók, illetve játékok különböző variációkban – és még sok-sok tárgy jön hamarosan hozzá, közel sem vagyunk a végén…

Milyen tárgyakat terveztek pontosan – azaz, mik alkotják a kollekciókat?

Az Anuka gyerekdesign márka alatt megtalálható minden, ami egy gyerekszobába bekerülhet: kispuff, fotel, szőnyeg, kiegészítők, tárolók, illetve játékok különböző variációkban – és még sok-sok tárgy jön hamarosan hozzá, közel sem vagyunk a végén…

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Hogyan jellemeznéd ezeknek a tárgyaknak, alkotásoknak a stílusát, illetve magát a koncepciót?

Visszafogottan játékos, és jelen van benne némi humor is. Ezek az állatfigurák ugyanis egy kissé robusztusak, rusztikus, egyszerű vonalakkal lettek megrajzolva.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Tudatosan lettek egy kicsit suták, elnagyoltak a figurák. Ezzel is akartuk kerülni ugyanis az édeskés bájt, a „cukiságot”.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Ki a célközönségetek, akit leginkább szeretnétek elérni a márkával?

A tudatos szülőket. Aki inkább költ és szán arra, hogy valami öko… valami tudatos, és hosszútávon tartós minőséget képvisel. Ezek a tárgyak ugyanis sokáig kiszolgálnak, kiállva az idő próbáját. És ehhez mérten lett a design is időtlen - ezekkel a letisztult, egyszerű vonalvezetéssel megrajzolt formákkal. ami még az egészen kicsinek is kedves és aranyos tud lenni, de kiszolgálhatja a gyerkőcöt egészen 8-10 éves koráig is akár…

A korcsoportot illetően is tudatosan úgy lőttük be, hogy nagyjából olyan 1-től 8, vagy akár még 10 éves korig is időtállóak a termékeink, jó sokáig, egészen kiszolgálva a teljes, igazi értelemben vett gyerekkort.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

Direkt kihagytuk az úgynevezett babakort – mert ez egy nagyon speciális szegmens, aminek szintén megvan a maga jellege és koncepciója – mi ebbe most nem ugrottunk bele… hanem a kisgyerekkortól kezdődően, majdhogynem a kiskamaszkorig gondolkodva alkotunk és teremtünk minőséget, időtálló, egységes termékeket, hozzá pedig némi vizuális nevelést. Időtálló tudatosságot - egy cseppnyi humorral vegyítve.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Hepho Photo

Hol lehet hozzájutni az ANUKA termékekhez?

Most indítottuk el a saját webáruházunkat, ami külföldről is, itthonról is egyaránt elérhető – hiszen Európa-szerte gondolkodunk, és európai minőségben gyártunk.

Anuka - a tudatos gyerekdizájn márka - Fotó: Rácmolnár Milán

A hamarosan megkezdődő DESIGN HÉT színvonalas programsorozatában Ti is szerepeltek, és a látogatók, érdeklődők itt akár személyesen is találkozhatnak Veletek. Ha jól tudom, még egy kis meglepetéssel is készültetek…

Ez így van: A Design Hét programja keretében a workshopokra meglepetés játékkal készültünk… azoknak, akik még nem felejtették el, hogy egyszer ők is voltak gyerekek!

A Design Hét nyitott műhelyek programjára egy Anuka vászontáskával készültünk, amelynek a hátoldalát mindenki a saját ízlése szerint –persze a mi mintáinkat használva-tervezhet meg.

Regisztrálni az eseményre már 2016. szeptember 10-től lehet az infoatanuka.hu (infoatanuka.hu) e-mailcímen, az Anuka csapatával pedig a 2016. szeptember végi Design Hét „Nyitott Stúdiók” Workshop programjainak keretén belül, egészen pontosan szeptember 26., 27., és 28-án, 16.00 és 18.00 óra között lesz lehetőség a kíváncsi játékos kedvűeknek. Érdemes mielőbb jelentkezni, hiszen egy workshop kiscsoportos, max 10 fős létszámmal indul el majd.

Mi biztosan ott leszünk!

 

 

 

 

Újabb lakberendezési őrület hódít: megnyílt a Zara Home Budapesten!

Az INT2Architecture polcrendszerbe épített franciaággyal, kihúzható gardróbbal és multifunkciós falakkal rendezte be egy leányzó kis életterét, hellyel, kreativitással és szépséggel fűszerezve.

Pascal Rita enteriőrtervezővel és lakásvásárlási tanácsadóval beszélgettünk annak az egy évvel ezelőtt átadott munkájának kapcsán, ahol megrendelője egy külföldi turistáknak kiadásra szánt ingatlan felújítására kérte fel.

Képes adatbázis ajánló

Tapéta kollekció

Tapéta kollekció, Karim Rashid, 2011

Forrás: 
Karim Rashid Inc