Hamarosan debütál a világ első repülő autója?

A világ első, majdani repülő autója – a Terrafugia Transition modellje

Az emberek fantáziáját már a kezdetektől izgatta a repülés lehetősége és így a magán repülőgépek használata is. Jelenünk egyik legnagyobb dobása, hogy a témában kiemelkedő Terrafugia céget, a VOLVO márkát is képviselő kínai Geely óriásvállalat vásárolta meg! Így megszerezve a világ legígéretesebb repülő-autó terveinek és az eddigi fejlesztések tulajdonjogát.

A lenyűgöző csodagép egy hibrid, neve szerint átmenet, azaz Transition-ként lett ismert, és reméljük, hamarosan talán napvilágot lát!

A világ első, majdani repülő autója – a Terrafugia Transition modellje - Fotó: Terrafugia, Zhejiang Zhejiang Geely Holding Group Co

Több társasággal, céggel ellentétben – akik különféle futurisztikus hibrid járművekkel kísérleteznek – a hozzáértők szerint jelenleg a Terrafugia cég az, mely a legközelebb áll ahhoz, hogy egy valóban meggyőző prototípust készítsen és létrehozza a repülő autómodellt, ezzel együtt valóságra váltsa az emberiség eszményi, személyes szabadság iránt vágyát.

A világ első, majdani repülő autója – a Terrafugia Transition modellje - Fotó: Terrafugia, Zhejiang Zhejiang Geely Holding Group Co

Most pedig – talán a közeli jövőben – köszönhetően annak, hogy a Gelly vállalata igencsak mélyen a zsebébe nyúlt, lehetségessé válhat, hogy szárnyas VOLVO-kat  lássunk száguldozni az autópályákon.

Ez az átmenet ugyanis már most, a terveket elnézve is sokkal egységesebb, elegánsabb és fényűzőbb, mint bármelyik versenytársa által eddig kínált tervmodellek.

A világ első, majdani repülő autója – a Terrafugia Transition modellje - Fotó: Terrafugia, Zhejiang Zhejiang Geely Holding Group Co

A Terrafugia Transition 400 mérföldes és 100 MPH sebességgel büszkélkedhet. Azzal, hogy egy komplett ejtőernyőt rögzítettek a járműhöz, az autót vissza is tudták terelni az utakra, vagyis az Átmenet-modell fejlett autonóm repüléstechnikát használ, annak érdekében, hogy a leszállás a pilóták épségét se veszélyeztesse.

A világ első, majdani repülő autója – a Terrafugia Transition modellje - Fotó: Terrafugia, Zhejiang Zhejiang Geely Holding Group Co

A Terrafugia egyébként mindig is az a repülőgépgyártó cég volt, mely szinte félévente – így vagy úgy – de elkápráztatta a nagyközönséget, még akkor is, ha az adott modell, vagy tervezet csupán a világhálón hódított teret, és sohasem került ki a virtuálisból a való világba.

A Zhejiang Zhejiang Geely Holding Group Co. az utóbbi időben egyre inkább autóipari-imperializmussá vált: 2010-ben vásárolta meg a Volvo-ot, majd újabb nagy mennyiségű részesedést vásárolt magának a több gyárból is, a Lotus-nál például 51 százalékos többségi részesedéssel rendelkezik mára.

A világ első, majdani repülő autója – a Terrafugia Transition modellje - Fotó: Terrafugia

Észak-Kína egyik reggeli híre szerint a Hangzhou, a kínai székhelyű vállalat megszerzi a Terrafugia-t, amelyet a MIT légimérnökei és az MBA hallgatói közösen alapítottak.

A repülőgép-társaság feladata, hogy olyan gyakorlatias repülőgépeket hozzon létre, amelyek lehetővé teszik a személyes szabadság új dimenzióját.

2006-os alapítása óta a világ már számos pletykát hallhatott arról, hogy a repülő autók néhány éven belül piacra lépnek. Majd eltelt néhány év, és bár a vállalat repülőautója – melyet Átmenet-nek neveztek - tulajdonképpen 2009-ben kezdte meg világrajövetelét - a vállalat még mindig nem szállt vissza a földre és tovább kísérletezik, rendületlenül.

A világ első, majdani repülő autója – a Terrafugia Transition modellje - Fotó: Terrafugia, Zhejiang Zhejiang Geely Holding Group Co

Először 2009-ig ígérték a már gyártásra kész repülő autók terveit, majd később 2015, majd 2016 lett belőle – ám a folyamat továbbra is húzódik, de már egyre közelebb járnak ahhoz, hogy a nagy álom végre megvalósulhasson.

Ha szereti a hipermodern csúcstehchnológiát, akkor bizonyára a szinte élő humanoid robotok világa is lenyűgözi Önt, a "Csia Csia, az emberszerű humanoid"című cikkünket olvasva.

 

 

A Pininfarina nevet a legtöbben az autós világból ismerik, pedig az olasz dizájnstúdió kerékpárokat is tervez – na persze nem átlagos, boltba járós kivitelben.

A Jaguar legújabb generációs E-Type modellje az ikonikus, 1960-as évekbeli sportautót eleveníti fel az akkori szabványtól némiképp eltérő módon.

Egy 25 éves bukaresti fiatalember lenne a BMW dizájn-részlegének új vezetője? Ha a bajorok odafigyelnek az internetre, ez könnyen előfordulhat.

Fejlett funkciók és elegáns megjelenés - az Ambit2 Sapphire karóra a Suunto design igazi fémjele, hiszen a kíváló minőségű anyagok használata nem csak a funkcionalitást szolgálják, hanem az igényes megjelenést is tükrözik. 

Képes adatbázis ajánló

Chopard happy diamonds icons karóra

Chopard happy diamonds icons karóra

Forrás: 
Chopard